Plan dnia

Ewelina Polak / komentarzy: 5

kategoria: Zdrowe odżywianie

Budzik nie zadzwonił, autobus odjechał sprzed nosa, w pracy zaległości tyle, że nawet nie masz czasu by coś zjeść- nic dziwnego, że nie masz energii. Receptą jest wprowadzenie 5 posiłków i zdrowego trybu dnia:


I.    Śniadanie:
Od tego jaki jest Twój poranek zależy często cały dzień. Pierwsze 5 minut po przebudzeniu poświęć na rozciąganie. Możesz też zrobić kilka brzuszków, nożyce, rowerek. Ćwiczenia te oprócz obudzenia i rozciągnięcia Twoich mięśni podniosą lekko ciśnienie. Dzięki temu nie będziesz musiał wypijać porannej kawy.


Po wstaniu z łóżka wypij szklankę wody. Dzięki temu nawodnisz swój organizm. Nie pędź od razu do kuchni – śniadanie zjedz w ciągu 30minut od przebudzenia. Pamiętaj, że mózg do prawidłowej pracy  potrzebuje energii, a energię czerpie  z glukozy.  Jeżeli na śniadanie nie dostarczysz mu węglowodanów przez cały dzień będziesz ospały i zmęczony.

 

Pomysły na wartościowe, najlepiej ciepłe śniadanie:
- owsianka z bananem, lub jabłkiem do tego rodzynki lub suszona żurawina można dodać orzechy, sezam, słonecznik.
- jajecznica lub jajka na miękko z pomidorem lub papryką do tego kromka chleba razowego lub graham
- kanapka z chlebem z ziarnami z masłem roślinnym, z polędwicą drobiową a do tego pomidor, ogórek lub papryka.

 

II śniadanie:
Najlepsza pora na nie to godzina  10.00. Najlepsze na ten posiłek są warzywa, owoce lub koktajl mleczno-owocowy. Brzoskwinie, morele, nektarynki , śliwki są mało kaloryczne, a w ich skórkach znajdują się dużo cennych witamin np. rutyny i witaminy C poprawiającej odporność, witamin z  grupy B ,wpływających kojąco na układ nerwowy.  Wpłyną też pozytywnie na pracę naszego mózgu i sampooczucie ze wzgledu na zawartość fruktozy.

 

III obiad:
Godzina 13 to pora obiadu. Na Twoim talerzu zarówno węglowodany (kasze, ryż brązowy, makaron razowy), nabiał (tutaj najlepsze będzie chude mięso jak drób czy cielęcina przygotowane na parze lub pieczone) oraz warzywa zarówno surowe (w postaci sałatki, surowki jak i przygotowane na parze lub na patelnie). Obiad powinien być syty ale nie zbyt duży, aby nie być ospałym. Jeżeli nie możesz zjeść nic na ciepło to zamień ten posiłek z podwieczorkiem.

 

IV podwieczorek:
Dobry jest  jogurt naturalny z płatkami owsianymi, otrębami lub mussli. Kiedy nachodzi ochota na coś słodkiego warto mieć przy sobie owoce suszone, orzechy albo kawałek gorzkiej czekolady. Ma ona zbawienny wpływ na samopoczucie oraz działa wzmacniająco (koi nerwy, poprawia koncentrację, ponieważ zawiera dużo magnezu, przeciwdziała starzeniu sie organizmu dzięki zawartości dużej ilości antyoksydantów).

 

V Kolacja:
Staraj się ją spożywać przed 19. Ten posiłek warto spożywać z bliskimi. Najlepiej przygotować coś z nabiału połączonego  z warzywami. Należy ograniczyć owoce, ryż, makaron oraz słodycze (to one odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej). Może to być twarożek, sałatka grecka, jarzynowa, z brokułem i z jajkiem, albo warzywa na patelnie z jogurtem naturalym.

 

Zaplanuj swój dzień i zacznij jeść regularnie. Przekonasz się, że będziesz mieć więcej energii. Twój metabolizm przyśpieszy i Twój wygląd zacznie się poprawiać.

Dodaj komentarz

--------------- reklama ---------------

Opinie:

Wiadomość

malwina20084

Dołączył: 10:27 @ 14/06/2012

Miasto: -

Punkty: 25

Aktywność: 25 pkt

Mi to pasuje i to jest fajne . . . Ale niestety nie dla mnie , bo jestem zajęta ciągłą nauką . :(

mirabel25

 Avatar

Dołączył: 20:56 @ 02/08/2011

Miasto: -

Punkty: 1887

Aktywność: 1887 pkt

u mnie zazwyczaj jest czas śniadania, obiadu i kolacji, jednak co prawda nie zawsze patrzmy na godzinę i nie zawsze jest o tej samej porze.

martucha

 Avatar

Dołączył: 13:23 @ 22/03/2011

Miasto: -

Punkty: 3291

Aktywność: 3291 pkt

Planowanie dnia i posiłków to dobry sposób..

użytkownik zablokowany

Dołączył: -

Miasto: -

Punkty: 5

Co do kolacji przed godz 19.00 to niestety się nie zgadzam,

każdy powinien mieć dopasowany indywidualny plan posiłków

do swojego trybu życia.

Przykładowo, jeśli mam pracę do godz 22.00 a chodzę spać koło 1.00 w nocy,

spokojnie 3 godziny przed spaniem mogę zjeść kolację, czyli koło 21.30 - 22.00

Nie ma jednej diety dla każdego,..

Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka

kasiagardo

 Avatar

Dołączył: 12:14 @ 12/07/2010

Miasto: Kleosin

Punkty: 6541

Aktywność: 6541 pkt

a ja zaczęłam planować, robię to dla Małej i tak samo dla siebie :) tylko nie zawsze zjem kiedy trzeba :P a szkoda... cenne wskazówki w artykule

dorocia121

 Avatar

Dołączył: 10:26 @ 29/10/2010

Miasto: -

Punkty: 1545

Aktywność: 1545 pkt

kiedyś planowałam dzień to znaczy posiłki i to naprawdę pomaga muszę o tego wrócić...

Aby dodać opinię musisz się zalogować